Το "Να γιατί περνω" του 22χρονου τότε (1937) Τσιτσάνη είναι το πρώτο τραγούδι άλλου συνθέτη που συμμετέχει ο Μάρκος τραγουδιστικά. Ίσως να έγινε συμπτωματικά ίσως επίτηδες για να προωθηθεί ο Τσιτσάνης του οποίου τα προηγούμενα 3 τραγούδια, με τον Περδικόπουλο και την Ελβίρα Κάκκη δεν είχαν τύχη. Στην πίσω πλευρά ο Μάρκος τραγουδάει και παίζει ένα απο τα πιο σημαδιακά του τραγούδια, τον "Πολυτεχνίτη" που είναι και βιογραφικό! Ο Τσιτσάνης έχει γίνει γνωστο ότι στο "Να γιατί περνω" παίζει με το μπουζούκι του Μάρκου γι'αυτο έχει κι αυτο τον ιδιαίτερο ήχο. Ο Μάρκος θα ξανατραγουδήσει Τσιτσάνη μετα τον πόλεμο σε μια σειρα τραγούδια που θα αφήσουν εποχή, όταν την περίοδο 1946-1950 ο Μάρκος γίνεται μόνιμος στα στούντιο δίνοντας με τη βαρειά φωνη του ρεμπέτικο χρώμα στα τραγούδια των νέων συνθετών.
Να γιατι περνω (Β.Τσιτσάνη) - Ταυτοφωνία στο ρεφραιν με τη Σ.Καρίβαλη
Τον επόμενο χρόνο (1938) ο Μάρκος τραγουδάει σε πέντε τραγούδια άλλων συνθετών, εκ των οποίων τρία του Περιστέρη, ένα του Παγιουμτζή και ένα του Ογδοντάκη. Βλέπουμε λοιπον ότι ήδη οι μικρασιάτες μουσικοί του δίνουν να πει τραγούδια τους.
Δε μου μιλάς δε με κοιτάς (Περιστέρη, Μάτσα) - Πρώτη φωνη στο α' μέρος και β΄επανάληψη, Ελ.Πετρίδου, Ρούκουνας
Στης νύχτας το σκοτάδι (Ογδοντάκη) - Πρώτη φωνη, Παγιουμτζής οκτάβα στην επανάληψη
Γιατί είσαι πικραμένη (Ογδοντάκη, Μάτσα) - Πρώτη φωνη, Παγιουμτζής οκτάβα στην επανάληψη
Κι αν είμαι φτωχαδάκι (Περιστέρη, Μάτσα) - Πρώτη φωνη
Στην Πλάκα που επήγαινα (Περιστέρη) - Πρώτη φωνη
Το 1939 ερμηνεύει δυο ακόμα τραγούδια του Περιστέρη. Σε αυτα συνοδεύει φωνητικά ο Απόστολος Χατζηχρήστος μία οκτάβα πάνω. Το στυλ των τραγουδιών είναι σαφως βαμβακαρικό αλλα αυτο είναι κάτι που θα μπορούσε ένας καλος συνθέτης να το καταφέρει, ας μην είμαστε καχύποπτοι... Εν αντιθέσει κάποια τραγούδια που ο ίδιος Μάρκος περιγράφει μεγάλος πια στην Κικη Καλαμαρά και στην Αγγελική Βέλου πως ακριβώς τα συνέθεσε, δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε πως είναι δικα του...
Μου το΄παν πως μάρνήθηκες
Τη μηχανή παράτα την
Το 1940 συμμετέχει σε πέντε ακόμα τραγούδια, δύο του Περιστέρη ένα του Ολλανδέζου & Κοφινιώτη, ένα του Νίκου Γούναρη & Ταμβάκη και ένα των Διαμαντόπουλου & Πετροπουλέα αν δεχτούμε ότι ένα ακόμα τραγούδι στο όνομα κάποιου Στάθμα είναι δικο του.
Φίνα τα΄χεις καταφέρει
Σιγανοπαπαδίτσα
Θα σπάσει το μπουζούκι μου
Ένα λαχείο ζήταγα
Αν φύγουμε στον πόλεμο
Μαρόκο
Βλέπουμε εδω ότι οι συνθέτες και οι στιχουργοί που δίνουν τραγούδια στο Μάρκο είναι οι πιο γνωστοι και καταξιωμένοι της εποχής και όσον αφορά το λαϊκό τραγούδι και όσον αφορά το ελαφρό που τότε γνώριζε μεγάλες δόξες! Στα περισσότερα απο αυτα είναι ντουέτο με τον Χατζηχρήστο με διαφορά οκτάβας, αυτο ήταν κάτι που εκμεταλλεύτηκαν οι υπεύθυνοι των εταιρειών, ίσως για να σπάσει η μονοτονία του σόλο τραγουδιστή όπου μιλώντας για το λαϊκό ή ρεμπέτικο τραγούδι ο Κάβουρας τραγουδώντας κυρίως Σκαρβέλη και ο Στράτος τραγουδώντας πολλα τραγούδια του Τσιτσάνη, γνώριζαν μεγάλη επιτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου