Ο Γιώργος Νταλάρας γεννιέται στη Νέα Κοκκινιά, στον Πειραιά, το 1949. Πατέρας του ένας από τους μεγάλους Έλληνες ρεμπέτες, ο Λουκάς Νταράλας. Από μικρός, επειδή ο πατέρας του φεύγει από το σπίτι, κάνει και ο ίδιος αρκετές δουλειές του ποδαριού για να βοηθήσει την οικογένειά του.
Ωστόσο, είναι βέβαιο πως το μήλο έχει πέσει κάτω από τη μηλιά...
Η πρώτη, ερασιτεχνική, ηχογράφηση με τη φωνή του είναι ένα τραγούδι του
πατέρα του, στο οποίο ο ίδιος τραγουδά ενώ ο πατέρας του παίζει
μπουζούκι. Αυτό, γύρω στο 1964 με 1965, σε ηλικία δηλαδή 15 ετών.
Πρόκειται για το τραγούδι "Πικρός καημός".
Από μαθητής ακόμη, ο Γιώργος Νταλάρας
κάνει ερασιτεχνικές εμφανίσεις, ενώ ήδη στα 17 του τραγουδά
επαγγελματικά. Τις πρώτες εμπειρίες του στο πάλκο τις έχει στο κέντρο
"Στου Στελλάκη" με το Στέλιο Περπινιάδη, όπου παίζει κιθάρα και τραγουδά. Ταυτόχρονα κάνει ακροάσεις, αλλά όλοι τον απορρίπτουν με αιτιολογικό την ηλικία και το ακαλλιέργητο της φωνής.
Το 1967 ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι, την "Προσμονή", που, λόγω του στίχου του, κόβεται από τη λογοκρισία. Λίγο αργότερα, ο Σπύρος Ζαγοραίος, αδελφικός φίλος του πατέρα του, καλεί τον Μάκη Μάτσα στο μαγαζί του στην Πλάκα για να ακούσει τον Νταλάρα. Ο Μάτσας ενθουσιάζεται και ο Γιώργος Νταλάρας υπογράφει το πρώτο του συμβόλαιο. Το 1968, μετά από κάποιες συμμετοχές σε δίσκους με τραγούδια των Λοίζου, Μητσάκη, ηχογραφεί τον πρώτο προσωπικό του δίσκο με τραγούδια των Σταύρου Κουγιουμτζή, Λουκιανού Κηλαηδόνη, Γρηγόρη Φούντα, Γιώργου Μητσάκη σε στίχους Κουγιουμτζή, Άκου Δασκαλόπουλου, Δημήτρη Ιατρόπουλου και Κώστα Βίρβου. Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περίπου 10 εκατομμύρια δίσκοι του.
Τη φωνή του μικρού ακόμα Γιώργου Νταλάρα εμπιστεύονται μεγάλοι συνθέτες για σημαντικά τους έργα όπως ο Απόστολος Καλδάρας...
απο το Music Heaven
Το άρθρο αυτό απο το Music Heaven δημοσιεύουμε γιατί είναι αρκετά αυτά που δεν γνωρίζουμε για έναν απο τους διασημότερους έλληνες τραγουδιστές, που μάλιστα επιδιώκει να ασχολείται πολύ με το ρεμπέτικο, παρ'όλο που πολλοί του χώρου υποστηρίζουν ότι η φωνή του είναι αταίριαστη με το είδος. Το 1967 ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι, την "Προσμονή", που, λόγω του στίχου του, κόβεται από τη λογοκρισία. Λίγο αργότερα, ο Σπύρος Ζαγοραίος, αδελφικός φίλος του πατέρα του, καλεί τον Μάκη Μάτσα στο μαγαζί του στην Πλάκα για να ακούσει τον Νταλάρα. Ο Μάτσας ενθουσιάζεται και ο Γιώργος Νταλάρας υπογράφει το πρώτο του συμβόλαιο. Το 1968, μετά από κάποιες συμμετοχές σε δίσκους με τραγούδια των Λοίζου, Μητσάκη, ηχογραφεί τον πρώτο προσωπικό του δίσκο με τραγούδια των Σταύρου Κουγιουμτζή, Λουκιανού Κηλαηδόνη, Γρηγόρη Φούντα, Γιώργου Μητσάκη σε στίχους Κουγιουμτζή, Άκου Δασκαλόπουλου, Δημήτρη Ιατρόπουλου και Κώστα Βίρβου. Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περίπου 10 εκατομμύρια δίσκοι του.
Τη φωνή του μικρού ακόμα Γιώργου Νταλάρα εμπιστεύονται μεγάλοι συνθέτες για σημαντικά τους έργα όπως ο Απόστολος Καλδάρας...
απο το Music Heaven
Η φωτό είναι πρώτη φορά που τη βλέπουμε ενώ δεν αναφέρεται το όνομα του σχήματος. Σε προηγούμενο άρθρο δημοσιεύσαμε φωτό με το τρίο όπου συμμετείχε ο Γιάννης Καλατζής. Ο Νταλάρας ήρθε να "αντικαταστήσει" στη Minos τον πολύ πετυχημένο στις αρχές της δεκ. 1970 Καλατζή. Η εταιρεία τότε, λίγο πριν τελειώσει η χούντα, τυχαία ή όχι, έδωσε στον Καλατζή να πει κάποια "καμμένα" τραγούδια, όπως "Ετσι ναι η ζωή παπούλη", Και πες πες πες, ετσάκισε ο καναπές", "Στη Χονολουλού, εκει θα πάει η τρέλλα, δεν πάει αλλού" κλπ και απ'την άλλη έχοντας τα τραγούδια του Κουγιουμτζή ο Νταλάρας και παράλληλα καλλιεργώντας ένα "αντιστασιακό" προφίλ, κατόρθωσε να μείνει στα πράγματα και να αποκτήσει τη στάμπα του ποιοτικού, παρόλο που τα μεγάλα ποσά στη νύχτα πήγαιναν στο Γαβαλά, το Μενιδιάτη (με το δικό του κέντρο στη "Φαντασία"), στον Κοινούση και όσον αφορά το μη λαϊκό, στο Μητσιά, τον Ξυλούρη και σε λιγότερο επώνυμους τραγουδιστές στις άπειρες μπουάτ της Πλάκας.
Να σημειωθεί ότι στην παραπάνω βιογραφία παραλείπει ο αρθρογράφος να αναφέρει για τη βοήθεια που προσέφερε στον Γ.Ν. ο ρεμπέτης Στέλιος Καλφόπουλος. Στη συνέντευξη του στον Πάνο Γεραμάνη, περιέγραψε ολες τις λεπτομέρειες εν καιρώ θα κάνουμε αναφορά. Μετά τον Καλφόπουλο, ο Μητσάκης τον πήρε κοντά του και του έδωσε τα πρώτα τραγούδια, μεταξύ των οποίων "Στην εποχή του Πάγκαλου", με το οποίο έγινε γνωστός.
Και απο καιρό θέλω να αναφερθώ στα ελληνικά τρίο, μόδα που ήρθε στη χώρα μεταπολεμικά, με τους "Los Paraguayos" κυρίως, εξ όσων γνωρίζω και απο τα μέχρι τώρα στοιχεία ήταν :
Τρίο Κιτάρα, Τρίο Μπελκάντο, Τρίο Ατενέ, Τρίο Μπριλλάντε, Τρίο Καντσόνε,
Τρίο Γκρέκο κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου