Κυριακή, 1 Απριλίου 2012

Δερβενιώτης-Βίρβος: «Αντιλαλούν οι γειτονιές» με τη Μαριώ και τον Τσετίνη στα 1976


Η Μαρία Κωνσταντινίδου γεννιέται στο χωριό Ρωσικό της Θεσσαλονίκης στις 30 Μαρτίου του 1945. Μεγαλώνει σε μουσικό περιβάλλον, αφού ο πατέρας της εκτός από ντραμίστας είναι και οργανοποιός , ενώ η μάνα της τη νανουρίζει με τούρκικα τραγούδια και αμανέδες . Τα νεανικά της ακούσματα βρίσκονται τόσο στο ελαφρό τραγούδι , όσο και στα ρεμπέτικα , τα οποία ακούει κρυφά παρά τις απαγορεύσεις του πατέρα της. Το 1972 , στο κέντρο  «Καλύβα » της Θεσσαλονίκης που δουλεύει τότε, την ακούει ο παραγωγός Διονύσης Μηλιόπουλος , ο οποίος εκείνη την εποχή ανοίγει την εταιρεία Federal Gramophone και της προτείνει να τραγουδήσει σε δίσκο. 

Έτσι το 1975 πραγματοποιούνται οι πρώτες της ηχογραφήσεις με δυο τραγούδια του Θόδωρου Δερβενιώτη και του Κώστα Βίρβου σ’ ένα δισκάκι 45 στροφών. Το όνομά της αναγράφεται ακόμα στην ετικέτα ως «Μαριώ Κωνσταντινίδου» τόσο σ’ αυτό το δισκάκι, όσο και στον πρώτο μεγάλο δίσκο, που μοιράζεται ένα χρόνο μετά με τον Μπάμπη Τσετίνη , με τίτλο «Αντιλαλούν οι γειτονιές» σε μουσική και στίχους και πάλι των Δερβενιώτη-Βίρβου και περιέχει τα τραγούδια:



1) Η αγάπη μου κλαίει (Μπάμπης Τσετίνης-Βάσω Χατζή)
2) Μανωλάκη μου Μανώλη (Μπάμπης Τσετίνης)
3) Βάζεις στον πόνο μου φωτιά (Μαριώ Κωνσταντινίδου)
4) Της καρδιάς οι χαραμάδες (Μπάμπης Τσετίνης)
5) Προσβολή (Μαριώ Κωνσταντινίδου)
6) Οι ταξιδιώτες (Μπάμπης Τσετίνης-Βάσω Χατζή)
7) 1976 (Μαριώ Κωνσταντινίδου)
8) Αιχμάλωτοι του παρελθόντος (Μπάμπης Τσετίνης-Βάσω Χατζή)
9) Όποιος έχει μάτια βλέπει (Μαριώ Κωνσταντινίδου)
10) Τα χελιδόνια (Μαριώ Κωνσταντινίδου-Κ.Χρήστου)
11) Τα ελαττώματά μου (Μπάμπης Τσετίνης-Βάσω Χατζή)
12) Οπωσδήποτε (Μαριώ Κωνσταντινίδου)


Η διεύθυνση ορχήστρας έγινε από το Θόδωρο Δερβενιώτη και η ηχογράφηση στα Studio της Columbia με ηχολήπτη τον Κ.Πρικόπουλο. Η παραγωγή έγινε από τον Διονύση Μηλιόπουλο για τη μικρή εταιρεία General Gramophone , με την οποία συνεργαζόταν ο συνθέτης εκείνη την εποχή. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, ο δίσκος να μην διαφημιστεί και να μην προωθηθεί καθόλου και σήμερα να παραμένει παντελώς άγνωστος και δυσεύρετος. Δεν έχει καν εκδοθεί σε cd . Δε λέμε βέβαια πως φέρνει τα πάνω, κάτω στο χώρο του τραγουδιού, περιέχει όμως αξιοπρεπή λαϊκά τραγούδια και σίγουρα πολύ καλύτερα από τα σημερινά «λαϊκά» σκουπίδια… Δυο από τα τραγούδια του δίσκου, τα «Βάζεις στον πόνο μου φωτιά» και «Όποιος έχει μάτια βλέπει» κυκλοφόρησαν και σε 45άρι. Στο refrain του ζεϊμπέκικου «Οι ταξιδιώτες» με τον Τσετίνη, ακούγονται οι στίχοι «Στην πρώτη θέση ή στην τρίτη ταξιδεύεις, έρχεσαι βλέπεις βασανίζεσαι και φεύγεις», που το 1980 χρησιμοποιήθηκαν και από τον Γρηγόρη Μπιθικώτση στη σύνθεσή του «Σ’ ένα τρένο» στο δίσκο «Μεγαλοπρέπεια».

Ακούγοντας τα τραγούδια αυτά, ο ακροατής μπορεί κάλλιστα να μπερδέψει τη Μαριώ με τη Ρίτα Σακελλαρίου εκείνης της εποχής… Αργότερα βεβαίως, από την επόμενη δισκογραφική της συμμετοχή που γίνεται οκτώ χρόνια μετά, σε ένα δίσκο με ποτ-πουρί παλιών λαϊκών επιτυχιών, με τίτλο « Να θυμηθούμε τα παλιά », η Μαριώ ήδη έχει αποκτήσει τη δική της χαρακτηριστική φωνή, με την οποία έγινε πασίγνωστη στο πανελλήνιο.


Ηχητικό
Ογδοο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

cretan music - mantinades