Στα σημερινα "Χανιώτικα Νέα" ο φιλόλογος Ι.Λουπάσης αντιτίθεται με διάφορα επιχειρήματα στη θεωρία αυτη, που και πατριδοκαπηλεία μυρίζει ως ισχυρίζεται και μάλλον δεν πέφτει έξω ...
Προσωπικά θα μου άρεσε μια τέτοια ερμηνεία αφου θυμίζει και ανάλογη μαντινάδα που λέει - όχι συχνα όμως ...- ο Θοδωρής Πολυχρονάκης, βιολάτορας και ανηψιός του Τζέγκα "Θάλασσα χτυπας την άμμο..." ενω θυμίζει και ένα απο τα πρώτα δίστιχα ρεμπέτικου με μπουζούκι που ηχογραφήθηκαν το 1931 με το μπουζούκι του Μανέτα και τη φωνη του άγνωστου έως τούδε Σπαχάνη "Θάλασσα βαρεις την άμμο, δε μου λέτε τι να κάνω"
Εμαθα όμως και κάτι απο αυτο, ότι το ρήμα της αγγλικής : kiss = φιλώ, μπορει να οφείλει τη δημιουργία του στη ρίζα κυσ- του αορίστου του κυνώ εξ ου και προσκυνώ !!!
Χανιώτικα Νέα
Προσωπικά θα μου άρεσε μια τέτοια ερμηνεία αφου θυμίζει και ανάλογη μαντινάδα που λέει - όχι συχνα όμως ...- ο Θοδωρής Πολυχρονάκης, βιολάτορας και ανηψιός του Τζέγκα "Θάλασσα χτυπας την άμμο..." ενω θυμίζει και ένα απο τα πρώτα δίστιχα ρεμπέτικου με μπουζούκι που ηχογραφήθηκαν το 1931 με το μπουζούκι του Μανέτα και τη φωνη του άγνωστου έως τούδε Σπαχάνη "Θάλασσα βαρεις την άμμο, δε μου λέτε τι να κάνω"
Εμαθα όμως και κάτι απο αυτο, ότι το ρήμα της αγγλικής : kiss = φιλώ, μπορει να οφείλει τη δημιουργία του στη ρίζα κυσ- του αορίστου του κυνώ εξ ου και προσκυνώ !!!
Χανιώτικα Νέα
κισαμος.pdf |
Hosted by eSnips |
2 σχόλια:
Το Ομηρικό λεξικό του Απολλώνιου του Σοφιστού που είναι το Ααρχαιότερο από όλα, στη σελίδα 171 μάς πλουροφωρεί:
Σάμος - πόλη εν Κρήτη,
Πότε όμως προσετέθει το "ΚΙΣ" και γιατί?
Το Ομηρικό λεξικό του Απολλώνιου του Σοφιστού που είναι το Ααρχαιότερο από όλα, στη σελίδα 171 μάς πλουροφωρεί:
Σάμος - πόλη εν Κρήτη,
Πότε όμως προσετέθει το "ΚΙΣ" και γιατί?
Δημοσίευση σχολίου