Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Οι ναυτιλιακές της Κρήτης απαξιώθηκαν !! Το Ρέθυμνο είναι ριγμένο ...


Πάνε και οι Ναυτιλιακές μας πάει και η λεβεντιά μας !! Θυμάμαι το καλοκαίρι του '99 (κι αυτο βρώμικο ήταν σαν το '89) τον Αγούδημο να βγαίνει κάθε μέρα στα κανάλια και να μονοπωλεί τα δελτία επι ώρες για θέματα του κλάδου του. Τότε είχε ξεκινήσει το ράλλυ του Χρηματιστήριου που οδήγησε στην κλοπη των καταθέσων 2.000.000 Ελλήνων, με αυτουργούς τους Σημίτη, Λαλιώτη, Παπαντωνίου και όλο το ΠΑΣΟΚ ενω η ΝΔ ψέλλιζε κάποια μαα ... και τα άλλα κόμματα υποτονικά κάτι μουρμούριζαν αφου κέρδιζαν όλοι 8 % τη ΜΕΡΑ !! Μακάκες ήτανε να μιλήσουνε ;; (τοτε ;;)
Οι δύο ανώνυμες ναυτιλιακές της Κρήτης ΑΝΕΚ και ΜΙΝΩΙΚΈΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ήταν εταιρείες λαϊκής βάσης, μία "πατέντα" του 90χρονου σήμερα οικονομολόγου Κ.Αρχοντάκη που προχώρησε περεταίρω ο 104χρονος σήμερα πρώην Μητροπολίτης Ειρηναίος, με αιτία το ναυάγιο του φέρρυ μπωτ "Ηράκλειο" το Δεκέμβρη του 1966 στη Φαλκονέρα, ιδιοκτησίας των αδελφών Τυπάλδων, εκ των οποίος ο ένας δολοφονήθηκε γύρω στο 1985 σε ηλικία 85 χρόνων, απο την αδίστακτη συμμορία δολοφόνων του πρώην Δήμαρχου Νέας Χαλκηδόνας Χ.Παπαδόπουλου. Αυτα για την ιστορία ...
Οι μετοχές των δύο εταιρειών στην κατηφόρα του χρηματιστηρίου που ξεκίνησε έτσι χαλαρά κι αθόρυβα το Νοέμβρη του '99 και σαν χιονοστιβάδα μεγάλωσε και κατέστρεψε κόσμο και κοσμάκη ενω βόλεψε λιγοστούς άλλους ... έχασαν στο τελος αυτης της κατηφόρας το 90 % της αξίας τους, μια αξία που πέτυχαν και προ της εισόδου τους στο χρηματιστήριο με το σπαθι τους, τα κέρδη τους, τους μεγάλους κύκλους εργασιών και την αξιοπιστία τους και το λαμπρο μέλλον που τους ανοιγόταν !! Την ίδια ώρα τα λαμόγια της χειραγώγησης του χρημ/ριου οδήγησαν σε δυσθεώρητα ύψη ανύπαρκτες μετοχές όπως τις "Γενικών αποθηκών" που επρόκειτο για άδειες και άθλιες αποθήκες, "Σιγάλα" που επρόκειτο για ένα κοντέϊνερ σε ένα οικόπεδο και άλλες όπως η Ergas Νοτιας Αφρικής του Μπατατούδη ή η αεροπορική Axon ...
Φτάσαμε λοιπον αισίως μέσα σε ένα χρόνο οι μετοχές των υγειών και αποδοτικών εταιρειών της Κρήτης με τα καράβια 10-15 ετων να πάνε στο 1 και 1,50 ευρω η μετοχή και κάτι εταιρείες με σαπιοκάραβα του κατεστημένου του Πειραιά να πάνε στα 10 ευρω και πάνω !! Στο ίδιο κλίμα και οι άλλες ανώνυμες απο τα νησιά του Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα οδηγήθηκαν σε απαξίωση ενω άλλες ανώνυμες που ήταν στα σκαριά τους κόπηκαν τα φτερα και σταμάτησαν την προσπάθεια !!
Εδω και 2 χρόνια μετα απο κάποιες απο ότι φαίνεται παρασκηνιακές και πανούργες κινήσεις, φτάσαμε να πάρουν την πλειοψηφία στη μεν ΑΝΕΚ ο Γιάννης του Σήφη Βαρδινογιάννης και στις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ο Ιταλός Grimaldi. Συνεπώς δεν έχουμε πλέον ΑΝΕΚ LINES αλλα Γ.ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ LINES και δεν έχουμε MINOAN LINES αλλα GRIMALDI LINES !! Οσοι κρητικοί κρατάνε ακόμα μετοχές, ξέρουν ότι είναι υποτιμημένες, παίρνουν ένα απειροελάχιστο μέρισμα και κοροϊδεύουν τους εαυτούς των ότι είναι μέτοχοι σε εταιρείες λαϊκης βάσης, μάλιστα σπάνια θα δει κανεις Ηρακλειώτη να έχει μετοχές ΑΝΕΚ και Χανιώτη να έχει Μινωικές !!
Ο Παναγόπουλος με την BLUE STAR που ωστόσο δραστηριοποιήθηκε παράλληλα και πάλευε εξίσου με τις 2 Κρητικές εταιρείες στην Πάτρα, πήρε κεφάλι και μαζι πήρε και την πίτα στου πιο πολλους προορισμούς, που κατα κανόνα τους θέλει σίγουρα προσοδοφόρους και αθόρυβα το πετυχαίνει με όλα τα μέσα που θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι θεμιτά ...

Στο παιγνίδι μπήκε και ο Βγενόπουλος με την ίδια ευκολία που πήρε την Ολυμπιακή και με την ίδια ευκολία που θα έμπαινε και στα σουβλατζίδικα φανταζόμαστε ... απλα τώρα αγοράζει ότι πετάει και κολυμπάει και παρακάμπτοντας δυσκολίες και νόμους και διατάξεις που ισχύουν για τους κοινους θνητους, σε ένα πρωι πήρε τη γραμμη του Ηρακλείου που είναι χρυσος και εβαλε τα πολυ γρήγορα Superfast Ferries εκει που υπάρχουν τα πλωτα "ανάκτορα" της Minoan και το σχετικά μικρο "Κρήτη" της ΑΝΕΚ !!

Εφόσον πήγε εκει το πράγμα γιατί δεν βάζουν λοιπον το φέρρυ "ΚΡΗΤΗ" που σίγουρα θα υποστεί πλήγμα τώρα στην πολύφερνη γραμμη του Ηρακλείου, στο Ρέθυμνο, που οι Ρεθυμνιώτες πρέπει να πάνε μέσω Σούδας και Ηρακλείου στην Αθήνα ;; Πιστεύουν ότι με τα φορτηγά με τα κηπευτικά της Μεσσαράς και Ιεράπετρας -για να φάνε όλο το χρόνο ντομάτα με ορμόνες και φάρμακα οι Αθηναίοι στην τεράστια βιομηχανία φαγητού, αλλα και όλη η Ελλάδα παράλληλα- θα έχουν παραπάνω και σίγουρα έσοδα ;; Δεν είναι στρατηγική κίνηση να μπουν 2 καράβια στο Ρέθυμνο με ένα κόστος λογικό αντι το ακριβό εισιτήριο του "Αίολος Κεντέρης", που μπήκε το καλοκαίρι του 2007 ;; Και αν το Υπουργείο θεωρεί τη γραμμη άγονη, γιατί δεν πριμοδοτεί αυτη τη γραμμη και να εξυπηρετήσει τα Κύθηρα και Αντικύθηρα με το Γύθειο και το Καστέλλι όπως οι Κυθήριοι θέλουν ;; Οι Ρεθυμνιώτες διαμαρτύρονται που πάνε σε 28 ώρες στην Αθήνα και ξεκινάνε αγανακτισμένοι αλλα αισιόδοξοι να φτιάχνουν νέα ανώνυμη εταιρεία, πράγμα ασφαλώς δύσκολο !!
Που είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας ;; Που είναι τα κεφάλια οι τεχνοκράτες και οι σύμβουλοι ;; Που είναι ο υπουργός ;; Που είναι ο Βάγκνερ ;;Που είναι ο Πουτσίνι ;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

cretan music - mantinades