Μεταπολεμικά ο Μάρκος αφου επιβίωσε μέσα στην κατοχή παίζοντας εδω και εκει σε μικρά κουτουκάκια και αφου παντρεύτηκε και έκανε τον πρώτο του γιο το Βασίλη το'44, ξεκίνησε όπως και ο Στράτος με μεγάλη όρεξη να συμμετέχει στα κέντρα και στις ηχογραφήσεις. Στα μέσα του '46 οπότε άνοιξε το εργοστάσιο της Columbia ηχογράφησε δικα του αλλά και τραγούδια άλλων δημιουργών. Συνεργάστηκε με τους: Τσιτσάνη, Χατζηχρήστο, Περιστέρη Μητσάκη, Καλδάρα κ.α. Το 1947 ευτύχησε να είναι στο κέντρο του "Καλαματιανού" σε ηγετικό ρόλο με όλη την αφρόκρεμα των ρεμπέτηδων. Το 1947 ήρθε στη ζωη ο Στέλιος και το 1949 ο Δομένικος. Οι ηχογραφήσεις δικων του τραγουδιών είναι εξαιρετικά λίγες σε σχέση με τις δεκάδες που έγραφε πριν τον πόλεμο. Τώρα πλέον οι εταιρείες γυρίζουν δίσκους με τους νέους αστέρες του λαϊκής μουσικής που είναι, απο συνθέτες ο Τσιτσάνης, ο Μητσάκης και ο Καλδάρας και τραγουδιστές ο Τσαουσάκης, η Χασκήλ, ο Μοσχονάς και απο το '47 και μετα η Μπέλλου και το '48 η Νίνου.
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ
Ο Τσιτσάνης σύμφωνα με την πιο αξιόπιστη πηγη, την επιμελημένη εργασία του Σώτου Αλεξίου, αφ'ότου περιπλανήθηκε στη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα το διάστημα της Κατοχής, με το "Ουζερί Τσιτσάνης", τα "Κούτσουρα", το "Χατζη-Μπαξέ" και τόσα άλλα στέκια όπου πραγματικά βίωσε τον κόσμο της μαγκιάς και τους λαϊκούς τύπους που τον έμπασαν ακόμα περισσότερο στην ιδιομορφία της ρεμπέτικης γραφης στα τραγούδια του, προσθέτοντας βέβαια τα τραγούδια του αδερφού του Κίτσου ο οποίος αν μη τι άλλο ήταν ένας καφετζής στα Τρίκαλα με όλα τα εχέγγυα και τα παράσημα μιάς τέτοιας εμπειρίας, κατέβηκε στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1945 και μπήκε αμέσως σε κάποια σχήματα δεδομένου ότι το όνομα του είχε αρχίσει να διαδίδεται.
Το εργοστάσιο της Columbia άνοιξε στα μέσα του 1946 και απο τους πρώτους που ηχογραφούν είναι ο Τσιτσάνης και ο Μητσάκης που έκανε πάταγο με το "Κομπολογάκι". Ο Τσιτσάνης αρχικά συνεργάζεται με το Στράτο Παγιουμτζή με τον οποίο είχαν αγαστή συνεργασία προπολεμικά και ηχογραφούν τα τραγούδια που ο Τσιτσάνης είχε ήδη κάνει επιτυχίες στη Σαλονίκη: Το πρωι με τη δροσούλα, Χατζη Μπαξές, Της μαστούρας ο σκοπος, Με γυναίκες μην τραβιέσαι, Ο Χρήστος, Ζητιάνος, Θα μπλέξω μ'άλλη και θα κλαις κ.α.
Το 1947 ο Τσιτσάνης πείθει τον Πρόδρομο Μουταφίδη να έρθει στην Αθήνα για να κάνει καρριέρα τραγουδιστή και αφου μετονομασθεί σε Τσαουσάκης, έλαχε να ηχογραφήσει μερικά απο τα κατοχικά αριστουργήματα εκείνου και του αδερφού του: Γύρνα μόνος μεσ'τη νύχτα, Χωρίσαμε ένα δειλινό, Η Μαρίτσα στο χαρέμι, Κάτσε ν'ακούσεις μια πεννιά στην αρχη και αργότερα: Μπρος στο ρημαγμένο σπίτι, Γιατί με ξύπνησες πρωι, Συννεφιασμένη Κυριακή, Παίξε Χρήστο, Για τα μάτια που αγαπώ κ.α.. Τη "Μαρίτσα" ο Τσιτσάνης θα την ηχογραφήσει και στην Odeon με την παρέα Χατζηχρήστου, Μάρκου και Μπιρ Αλλαχ.
Σ.Σ.
Ευχαριστούμε τον pankonstantopoulos του οποίου τα βίντεο δανειζόμαστε συχνα -έστω και χωρις την άδεια του- έτσι και σε αυτη την ανάρτηση, τα οποία ομολογουμένως κοσμουν πραγματικά το youtube!!!
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ
Ο Τσιτσάνης σύμφωνα με την πιο αξιόπιστη πηγη, την επιμελημένη εργασία του Σώτου Αλεξίου, αφ'ότου περιπλανήθηκε στη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα το διάστημα της Κατοχής, με το "Ουζερί Τσιτσάνης", τα "Κούτσουρα", το "Χατζη-Μπαξέ" και τόσα άλλα στέκια όπου πραγματικά βίωσε τον κόσμο της μαγκιάς και τους λαϊκούς τύπους που τον έμπασαν ακόμα περισσότερο στην ιδιομορφία της ρεμπέτικης γραφης στα τραγούδια του, προσθέτοντας βέβαια τα τραγούδια του αδερφού του Κίτσου ο οποίος αν μη τι άλλο ήταν ένας καφετζής στα Τρίκαλα με όλα τα εχέγγυα και τα παράσημα μιάς τέτοιας εμπειρίας, κατέβηκε στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1945 και μπήκε αμέσως σε κάποια σχήματα δεδομένου ότι το όνομα του είχε αρχίσει να διαδίδεται.
Το εργοστάσιο της Columbia άνοιξε στα μέσα του 1946 και απο τους πρώτους που ηχογραφούν είναι ο Τσιτσάνης και ο Μητσάκης που έκανε πάταγο με το "Κομπολογάκι". Ο Τσιτσάνης αρχικά συνεργάζεται με το Στράτο Παγιουμτζή με τον οποίο είχαν αγαστή συνεργασία προπολεμικά και ηχογραφούν τα τραγούδια που ο Τσιτσάνης είχε ήδη κάνει επιτυχίες στη Σαλονίκη: Το πρωι με τη δροσούλα, Χατζη Μπαξές, Της μαστούρας ο σκοπος, Με γυναίκες μην τραβιέσαι, Ο Χρήστος, Ζητιάνος, Θα μπλέξω μ'άλλη και θα κλαις κ.α.
Το 1947 ο Τσιτσάνης πείθει τον Πρόδρομο Μουταφίδη να έρθει στην Αθήνα για να κάνει καρριέρα τραγουδιστή και αφου μετονομασθεί σε Τσαουσάκης, έλαχε να ηχογραφήσει μερικά απο τα κατοχικά αριστουργήματα εκείνου και του αδερφού του: Γύρνα μόνος μεσ'τη νύχτα, Χωρίσαμε ένα δειλινό, Η Μαρίτσα στο χαρέμι, Κάτσε ν'ακούσεις μια πεννιά στην αρχη και αργότερα: Μπρος στο ρημαγμένο σπίτι, Γιατί με ξύπνησες πρωι, Συννεφιασμένη Κυριακή, Παίξε Χρήστο, Για τα μάτια που αγαπώ κ.α.. Τη "Μαρίτσα" ο Τσιτσάνης θα την ηχογραφήσει και στην Odeon με την παρέα Χατζηχρήστου, Μάρκου και Μπιρ Αλλαχ.
Σ.Σ.
Ευχαριστούμε τον pankonstantopoulos του οποίου τα βίντεο δανειζόμαστε συχνα -έστω και χωρις την άδεια του- έτσι και σε αυτη την ανάρτηση, τα οποία ομολογουμένως κοσμουν πραγματικά το youtube!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου