Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Στέλλα Γκρέκα

 

Τραγουδίστρια-θρύλος. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ζει στον Διόνυσο. Στα 92 της διανύει την καλύτερη περίοδο της ζωής της. 

Τον Απρίλιο θα γίνω 92 ετών. Γεννήθηκα στην Αθήνα. Το πατρικό μου όνομα είναι Λαγκαδά. Ο πατέρας μου γεννήθηκε στην Πλάκα, στην οδό Βύρωνος 2, το 1868. Ήταν σκηνογράφος και δούλευε με την Ευαγγελία Παρασκευοπούλου. Εκείνη την εποχή έφταναν στην Ελλάδα ιταλικοί θίασοι και έκανε τα σκηνικά, έτσι λάτρεψε την όπερα. Ο αδερφός του είχε το περίφημο βεστιάριο Λαγκαδά. Εγώ δεν τον θυμάμαι γιατί πέθανε όταν ήμουν 18 μηνών. Στο σπίτι ακούγαμε όπερες και καλή μουσική. Ήμασταν εννέα αδέρφια. Το πρώτο είχε γεννηθεί το 1899, εγώ, η τελευταία, το 1922. Ο Θεός ξέρει πώς τα έβγαλε η μάνα μου πέρα με εννέα παιδιά, βασανίστηκε πολύ. Δεν είχαμε τίποτα, φτώχεια του κερατά. Ζούσαμε με ζόρι. Τραβήξαμε κουπί, αλλά ποτέ δεν αισθανθήκαμε φτωχοί. Και είχαμε πολύ καλό κύκλο. Είχαμε σχέσεις με τον Παντελή Χορν, τον Δαραλέξη, τον Φιλαδελφέα. 

 .....

Την επομένη της εκπομπής έρχεται ο Σουγιούλ και μου λέει «έχω γράψει ένα τραγούδι και θέλω να το πείτε». Και με πάει στην Κολούμπια και υπογράφω συμβόλαιο,χωρίς δικηγόρο – αλλά ήμουνα χαζό και πήγα. Το πρώτο τραγούδι που είπα ήταν το «Πού να 'σαι τώρα». Και από την άλλη μεριά το «Χθες το βράδυ» του Γιαννίδη. Ούτε κι εγώ ξέρω πόσα τραγούδια είπα. Τουλάχιστον είκοσι μέσα σε έναν χρόνο. Μου λένε ότι το «Μαρίνα» είχε σπάσει ρεκόρ. Μου κάνει εντύπωση γιατί δεν ήταν από τα πιο δημοφιλή. Δημοφιλές ήταν το «Γύρισε». Το «Ήρθες σαν την άνοιξη». Το «Πάμε στο άγνωστο». Δηλαδή υπάρχει ακόμα μέχρι σήμερα και η φράση το «Πάμε στο άγνωστο». 

Η Στέλλα Γκρέκα θα τραγουδήσει στις 16 Δεκεμβρίου στο Μπάντμιντον στη μουσική παράσταση «Μια φωνή Μύθος».Τα τραγούδια από το ρεπερτόριό της θα αποδώσει η Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας, με μαέστρο τον Παναγή Μπαρμπάτη, και θα τραγουδήσουν οι Καλλιόπη Βέττα, Μπάμπης Βελισσάριος, Ελένη Βουδουράκη, Άγγελος Παπαδημητρίου.

ολόκληρο το άρθρο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

cretan music - mantinades