Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Θέατρο Ακροπόλ
Πρώτη Παρουσίαση: Βασιλικό Θέατρο, 2011/12/30
Τα ρεμπέτικα τραγούδια του οράματος για μια καλύτερη ζωή, τα ρεμπέτικα της διάψευσης των ονείρων, τα ρεμπέτικα της αιώνιας νοσταλγίας της ομορφιάς, τα ρεμπέτικα της ιερότητας του πόθου, τα ρεμπέτικα της περιφρόνησης του τρόμου, τα ρεμπέτικα τραγούδια της πρόκλησης της μοίρας και της ατάραχης αντιμαχίας με το θάνατο.
Το "αμάν" που βγαίνει μέσα από την ψυχή συναντά το "αμήν" μιας προσευχής. Στην ευθεία γραμμή που ενώνει το βυζαντινό μέλος με το ρεμπέτικο και με το μικρασιάτικο τραγούδι ταξιδεύουν ο έρωτας, το πάθος, ο πόθος, η νοσταλγία, η μοίρα, ο θάνατος, τα όνειρα για μια καλύτερη ζωή, η στέρηση της ελευθερίας και η προσφυγιά. Έτσι αφουγκράστηκε τους ήχους αυτούς του παρελθόντος ο Σταύρος Ξαρχάκος και έστησε μια μουσική παράσταση με τίτλο "Αμάν Αμήν". Ένα θέαμα-ακρόαμα με συνθέσεις παλιές και νεότερες, ένα λαϊκό πάλκο κατανυκτικό σαν λειτουργία.
Σκηνοθεσία: Ξαρχάκος Σταύρος
Κοστούμια: Δρίνη Έρση
Ζωγραφική σκηνικών: Σταθόπουλος Γιώργος
Φωτισμοί: Καραντινάκης Γρηγόρης
Διεύθυνση ήχου: Ρούντος Νικόλαος
Διεύθυνση παραγωγής: Κιρκινέζος Φάνης
Επιμέλεια παραγωγής: Ξαρχάκου Πανδώρα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ξαρχάκου Πανδώρα
Ερμηνευτές
Καρούνης Ζαχαρίας
Κουνάδη Ελίτα
Μαντζόπουλος Κώστας
Μπινοπούλου Νάνα
Ντάλη Καίτη
Σουλτάτου Μαρία
Τσίγκος Κώστας
Καρούνης Ζαχαρίας
Κουνάδη Ελίτα
Μαντζόπουλος Κώστας
Μπινοπούλου Νάνα
Ντάλη Καίτη
Σουλτάτου Μαρία
Τσίγκος Κώστας
Σημείωση Καλλιτεχνικής Διανομής
ΜΟΥΣΙΚΟΙ: Βαμβακούσης Αρίστος (Μπουζούκι), Γουάστωρ Αχιλλέας (Πιάνο), Δρογκάρης Βασίλης (Ακορντεόν), Ζάκκας Ηρακλής (Μπουζούκι, Μπαγλαμάς, Ντόμπρα), Καβαλιεράτος Σταύρος (Κοντραμπάσο), Μαργώνης Σωτήρης (Βιολί), Πεχλιβάνογλου Γιώργος (Κλασσική Κιθάρα), Νυδριώτης Γιώργος (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά), Πάππος Μανώλης (Μπουζούκι), Σαμπαζιώτης Νίκος (Ακουστική Κιθάρα), Σιδερίδης Διαμαντής, (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά, Τσουμπούς), Χαλίλ Ευγένιος (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά)
ΧΟΡΕΥΟΥΝ: Ελπίδα Παπάζογλου, Ιωάννα Αγγελοπούλου, Πασχαλία Ακριτίδου, Ναυσικά Στάθη
ΜΟΥΣΙΚΟΙ: Βαμβακούσης Αρίστος (Μπουζούκι), Γουάστωρ Αχιλλέας (Πιάνο), Δρογκάρης Βασίλης (Ακορντεόν), Ζάκκας Ηρακλής (Μπουζούκι, Μπαγλαμάς, Ντόμπρα), Καβαλιεράτος Σταύρος (Κοντραμπάσο), Μαργώνης Σωτήρης (Βιολί), Πεχλιβάνογλου Γιώργος (Κλασσική Κιθάρα), Νυδριώτης Γιώργος (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά), Πάππος Μανώλης (Μπουζούκι), Σαμπαζιώτης Νίκος (Ακουστική Κιθάρα), Σιδερίδης Διαμαντής, (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά, Τσουμπούς), Χαλίλ Ευγένιος (Μπουζούκι, Τζουρά, Μπαγλαμά)
ΧΟΡΕΥΟΥΝ: Ελπίδα Παπάζογλου, Ιωάννα Αγγελοπούλου, Πασχαλία Ακριτίδου, Ναυσικά Στάθη
Για 20 μόνο παραστάσεις στην Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν 20 παραστάσεις στο Θέατρο Ακροπόλ, στην Αθήνα.
Βασιλικό Θέατρο (2011/12/30 - 2012/01/22)
Καθένα από τα δύο μέρη της παράστασης χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Υπάρχουν τραγούδια του χάρου, του τεκέ και της Ανατολής.
ΣΧΟΛΙΟ
Ασφαλές το υλικό, ασφαλές και το ακροατήριο... άρα ασφαλής και η επιτυχία...
Ετσι στα γνώριμα και καλοτάξιδα νερά του ρεμπέτικου ξεκινούν την καρριέρα τους σαν σκηνοθέτις και ερμηνεύτρια οι δύο κόρες, αντίστοιχα του Ξαρχάκου και του Κουνάδη και σόϊ πάει το βασίλειο. Δηλαδή τι θάπρεπε να γίνουν, ταξιθέτριες ή υπάλληλοι σε δικηγορικό γραφείο;;
Η παράσταση "Αμαν αμην" πρωτοανέβηκε το 1994 με την Πόλυ Πάνου, το Νίκο Μαραγκόπουλο, τον Κώστα Τσίγκο, τον Σπύρο Λιώση, Κώστα Παπαδόπουλο, Μαρία Σουλτάτου κ.α.
Προφανώς ήταν μία εμπορικο-καλλιτεχνική εκμετάλλευση της επιτυχίας της ταινίας "Ρεμπέτικο" εκ μέρους του συνθέτη της μουσικής Στ.Ξαρχάκου. Στη συνέχεια και ο σκηνοθέτης της ταινίας Κώστας Φέρρης ξεκίνησε το δικό του κύκλο με παραπλήσιο τίτλο, σε ένα μαγαζί που ως τότε φιλοξενούσε "μπουζούκια" του συρμου (Σφακιανάκη, Βοσκόπουλο, Βίσση κλπ). Επειτα ξεκίνησε μία εγκυκλοπαιδεία του ρεμπέτικου για τους μη μυημένους, οπότε παράτησε τη σκηνοθεσία και ασχολήθηκε πλέον αποκλειστικά με το "ρεμπέτικο".
Κάπου το έρημο το κοινό άρχισε να χάνει τη μπάλα...
Κάπου το έρημο το κοινό άρχισε να χάνει τη μπάλα...
Σε όλο αυτο το παίγνιο ο Νταλάρας ευτυχώς ή δυστυχώς ήταν έξω... όπως και το καθ'αυτο ρεμπέτικο εδω που τα λέμε... Ετσι αρκετά καθυστερημένα ξεκίνησε τα απανωτά αφιερώματα στα μεγαλύτερα μαγαζιά των Αθηνών, πριν φτιαχτεί το "Αθηνων Αρενα"... το "Μέγαρο Μουσικής" και το "Ηρώδειο" γιά όλους τους τζιπάτους και μερσεντάτους που είχαν βαρεθεί τον Σοστακόβιτς και την Κάρμεν αλλα και το πόπολο, γιατί οχι;; Μέχρι και αφιέρωμα στα ναρκωτικά είδαμε!!!
Θέμα που πουλάει το ρεμπέτικο και καλοθρέφει το εντεχναριό, όταν βαρεθεί τα μπερδεμένα ακκόρντα και τις βαθυστόχαστες αναλύσεις... οι μουσικοι τι να κάνουν πάνε για το μεροκάματο , ούτως ή άλλως είναι επαγγελματίες στο είδος αυτο.
Θέμα που πουλάει το ρεμπέτικο και καλοθρέφει το εντεχναριό, όταν βαρεθεί τα μπερδεμένα ακκόρντα και τις βαθυστόχαστες αναλύσεις... οι μουσικοι τι να κάνουν πάνε για το μεροκάματο , ούτως ή άλλως είναι επαγγελματίες στο είδος αυτο.
Ο Ξαρχάκος πλέον κατέχει το θέμα μετα και την δεύτερη βερσιόν στα 2004 και σίγουρα ξέρει τα μυστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου