Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Κέντρο Λαογραφίας Ακαδημίας Αθηνών


Πρόσφατα στην παρουσίαση του βιβλίου του Σταμάτη Αποστολάκη "ΡΙΖΙΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ" (2η έκδοση) γνώρισα τον καθηγητή και ερευνητή Γεώργιο Αικατερινίδη, Λασηθιώτη στην καταγωγή, που ήταν απο τους επίτιμους καλεσμένους ομιλητές.
Μου έκανε εντύπωση η αναφορά του, ότι στις αρχες της δεκαετίας του 1960, περιδιάβαινε την Κρήτη συλλέγοντας υλικό απο τους ντόπιους, ιδίως υπερήλικες, με μαγνητοταινίες και κινηματογραφική μηχανή, και τότε γνώρισε το δάσκαλο και λαογράφο στα ξεκινήματα, Στ.Αποστολάκη, στο ανατολικό Σέλινο !!

Στο τέλος τον ρώτησα που είναι αυτο το υλικό και αν είναι επσικέψιμο και μου είπε ότι βρίσκεται στην Ακαδημία Αθηνών και είναι επισκέψιμο υπο όρους... κάπως διπλωματική ήταν η απάντηση του... Σε μένα όμως φάνηκε να είναι πιο καταδεκτικός στο άκουσμα του επιθέτου μου, που είναι ίδιο με αυτο του θείου μου, αναγνωρισμένου Κρητικού συγγραφέα...
Δεν μου ανάφερε όμως για το παραπάνω site που ανακάλυψα απόψε τυχαία, "σκαλίζοντας" τα μπλογκ του φίλου Ανωπολίτη. Είναι λοιπον ο δικτυότοπος του ΚΕΕΛ της Ακαδημίας Αθηνών που είναι αρκετά οργανωμένος και μπορει κανεις να βρει τι υπάρχει στο αρχείο του Κέντρου, προτού επισκεφτεί δια ζώσης την Ακαδημία, μέσα στο ταλαίπωρο φυσικό καυσαεριούχο τοπίο του κέντρου της Αθήνας...
Στην παρουσίαση του βιβλίου του Σ.Α. ήταν και η σημερινή διευθύντρια κα Πολυμέρου-Καμηλάκη.

ΚΕΕΛ
Βιβλιοθήκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

cretan music - mantinades