Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Η καταγωγή του Χανιώτικου Συρτού ή Σερτού

pathfinder-kissamos

ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΣΥΡΤΟΣ ΧΟΡΟΣ Η ΣΕΡΤΟΣ


ΚΑΤΑΓΩΓΗ
ΚΙΣΣΑΜΟΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΑ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΣ.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΧΟΥΝ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΧΡΟΙΑ
ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΑΡΣΙΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΕΣΜΑ Ο ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ.
ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ 500 ΚΡΗΤΕΣ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΜΕ 5 ΚΑΡΑΒΙΑ..Τ ΑΜΠΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΓΕΜΑΤΟ ΚΡΑΣΙ.
ΑΡΧΗΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΩΝ 3 ΚΑΡΑΒΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΚΑΡΑΒΙΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΦΑΚΙΑ.ΣΤ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΤΣΙΑΝΟΣ ΜΑΝΑΚΗΣ ΑΠ Τ ΑΣΚΥΦΟΥ ΚΑΙ Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΡΧΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΔΩΝΙΑ ΓΝΩΣΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ.
ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΑΝΗΚΕ ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΜΑΚΡΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΜΕ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΓΥΑΛΙΝΑ ΤΟΥ ΣΤΕΙΑΚΟΥ.ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΕ Ο ΠΑΥΛΗΣ ΚΑΜΑΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΣΑΜΟ.
ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΗΡΩΙΚΑ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΥΡΓΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ,ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΟΥΝ.
ΠΑΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΡΗΤΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΠΙΝΟΥΝ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΨΥΧΩΣΟΥΝ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΑΝ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΜΕ ΠΑΡΑΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΛΑΓΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ 2 ΣΚΟΠΟΥΣ.
ΤΟΝ ΧΑΝΙΩΤΙΚΟ Η ΠΡΩΤΟ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΣΣΑΜΙΤΙΚΩΝ ’Η ΔΕΥΤΕΡΟ.ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝΤΟΥΣΑΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΩ ΣΤΗΝ ΚΙΣΣΑΜΟ ΟΙ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ
ΟΙ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΚΟΠΟ
Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΦΙΡΜΑΝΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ.
ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ ΜΕ ΣΤΑΥΡΟ ΕΙΚΟΝΑ
ΦΙΡΜΑΝΙ ΚΑΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΡΩΤΗΣΑΝ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ?? ΤΟΤΕ ΕΝΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΞΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΩΘΕΙ.
ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΣΑΛΟΝΙΚΙΟΥ
ΟΥΛΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ,ΜΕΓΑΛΟΙ
Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΕΚΑΒΑΛΙΚΕΨΕ
ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΝΑ ΠΑΕΙ
ΒΑΣΤΑ ΛΑΓΟΥΤΑ ΚΙ ΟΡΓΑΝΑ
ΠΟΛΛΩ ΛΟΓΙΩ ΠΑΙΓΝΗΔΙΑ
ΚΙ ΟΠΟΥ ΣΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΙΖΕΙ ΤΑ
Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΤΑ ΠΑΙΓΝΗΔΙΑ
ΒΡΟΝΤΑ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΙ ΑΣΤΡΑΦΤΕΙ Η ΓΗΣ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΚΟΥΧΙΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΕΖΗΣΑΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 80 ΚΡΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΠΟΥΣΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΚΙΣΣΑΜΟ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΕΚΕΙ.
ΛΕΓΕΤΕ ΟΤΙ ΕΦΕΡΑΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΤΟ ΣΠΗΛΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟ ΚΑΤΣΟΜΑΤΑΔΩ ΣΤΟ ΤΟΠΟΛΙΑΝΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΛΙΝΟ.
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΚΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΜΕΛΩΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ Ο ΠΥΡΙΧΙΟΣ Η ΓΙΤΣΙΚΙΑ ΣΟΥΣΤΑ Η ΠΗΔΗΧΤΟΣ Η ΟΡΤΣΕΣ
ΟΙ ΣΥΡΤΟΙ ΧΟΡΟΙ ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΧΟΡΕΥΤΩΝ ΣΥΝΟΧΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ .
ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΧΡΟΙΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ 2 ΠΡΩΤΟΙ ΚΑΙ ΑΠΛΩΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΕΡΝΟΥΝ ΤΟΝ
ΧΟΡΟ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ.Ο ΠΡΩΤΟΣ ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΣΟΤΕΡΑ ΤΣΑΛΙΜΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 3 ΣΤΡΟΦΕΣ ΠΑΡΑΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ
ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΟΥ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΧΟΡΕΥΕΤΕ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΣΑΜΟ, ΠΑΛΑΙΙΚΑ.
ΣΕ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΙΜΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΣΙ 2 ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟ 1750 ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΕΝΑΣ ΓΑΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΤΕΡΙΑΝΑ ΛΟΥΣΑΚΙΩΝ. ΚΑΠΟΙΟΥ ΠΑΤΕΡΟΜΑΝΟΥ.ΚΟΥΜΠΑΡΟΙ ΗΤΑΝ ΓΡΑΜΠΟΥΣΙΑΝΟΙ ΚΑΠΟΙΟΙ - ΜΠΑΛΑΜΠΟΣ- ΔΕΙΧΤΗΣ-ΚΑΡΕΦΥΛΗΣ-ΞΥΠΟΛΥΤΗΣ-ΠΕΡΡΟΣ-ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.
Ο ΓΑΜΟΣ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΠΕΤΑΝΙΩΝ ΠΡΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΔΩΘΗΚΕ.
ΣΤΟΝ ΓΑΜΟ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ Ο ΠΕΡΙΦΗΜΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ Η ΚΙΩΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΛΟΥΒΑ
ΣΥΝΕΘΕΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΣΙ 2 ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΤΡΙΤΟ ΤΟΝ ΛΕΓΟΜΕΝΟ ΛΟΥΣΑΚΙΑΝΟ
ΟΙ ΚΟΥΜΠΑΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΑ ΝΕΑ ΖΑΛΑ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΑΥΤΟΥ
ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΒΙΟΛΑΤΟΡΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥΣ
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΝΤΟΖΑΛΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΙΣΣΑΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1821
ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 1821 ΔΙΑΔΩΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΕΛΛΙΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΔΩΝΙΑ
ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΔΙΕΔΩΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 1923 ΟΠΟΥ ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΝ ΜΕΤΕΔΩΣΑΝ ΣΕ ΡΕΘΥΜΝΙΟΥΣ
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΡΕΘΥΜΝΟΙ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΤΣΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΛΑΓΟΣ ΚΑΡΕΚΛΑΣ ΚΑΡΑΒΙΤΗΣ.
Ο ΚΑΡΑΒΙΤΗΣ ΗΡΘΕ ΤΟ 1928 ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΕΜΕΙΝΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΙΑΝΟΓΙΩΡΓΗ
ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΣΥΡΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΥΡΑ ΤΟΥ.
ΤΟ 1928 ΚΑΙ Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΠΙΠΕΡΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΙΟΥΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΞΕΡΟΣΤΕΡΝΙ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ ΠΗΓΕ ΣΤΟΝ
ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΝ ΜΑΡΙΑΝΟ ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΑΘΕ ΤΣΙ ΣΚΟΠΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΠΟΥ ΗΝΤΟΝΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΗΧΟΓΡΑΦΕΙ ΤΟ 1928 ΕΝΑΝ ΔΙΣΚΟ
ΜΕ ΛΥΡΑ 5 ΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ. ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΚΙΣΣΑΜΙΤΙΚΟ.
1. ΧΑΝΙΩΤΙΚΟΣ Η ΠΡΩΤΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ
2. ΤΡΙΤΟΣ ΛΟΥΣΑΚΙΑΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΑΚΗ Η ΚΙΩΡΟΥ ΑΠΟ ΓΑΛΟΥΒΑ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
3. ΗΛΕΚΤΡΑ ΤΟΥ ΦΕΛΕΣΟΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟ ΑΕΡΙΝΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
4. ΟΣΕΛΙΝΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΒΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΣΕΛΙΝΟΥ
5 .ΚΑΡΕΦΥΛΙΑΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΥΛΤΑΔΑΚΗ Η ΚΑΝΑΡΙΝΗ ΑΠΟ ΔΡΑΚΩΝΑ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥ ΑΥΤΟΥΣ ΕΜΑΘΕ Ο ΡΟΔΙΝΟΣ ΚΑΙ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ ΤΟΝ ΣΥΡΤΟ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ.
ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΙ ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΣΑΝ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΑΝ.
ΜΠΗΚΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΜΟΥΝΤΑΚΗ Σ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΡΔΑΛΟΣ.
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΙΧΕΙΣΗ .ΑΛΛΑΞΕ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑΤΟΥΣ.
ΕΞΑΠΛΩΘΗΚΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΣΥΧΡΟΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΤΙΚΕ ΣΤΙΣ ΜΠΑΝΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑ .
ΕΧΑΣΕ ΟΜΩΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΥΤΕΣ Ο ΣΥΡΤΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ,ΤΟ ΝΕΥΡΟ, ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ , ΤΗΝ ΣΠΙΡΤΑΔΑ.
ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΛΕΝΤΙ ΧΩΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟ ΣΥΡΤΟ.ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΒΓΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΨΙΜΟ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΑΝΙΔΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ .
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΒΑΣΗ 33 ΧΡΟΝΩΝ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔAKH ΚΩΣΤΗ Η ΝΑΥΤΗ. KAI ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ ΨΑΞΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΙ……….

ΚΕΙΜΕΝΟ HATZIKOS


Σχόλιο Ρεμπετ Καφε

Είναι η προέκταση -προς τα πίσω χρονικά- της άποψης του Ναύτη που συμμεριζόμαστε απόλυτα μέχρι την εμφάνιση κάποιας πειστικής αντίρρησης !! Σημειωτέον ότι οι Τριανταφυλλάκηδες έβγαζαν μουσικούς μέχρι τον 20ο αιώνα (ο εγγονός του Κιόρου) και αυτα είναι μαρτυρίες αδιαμφισβήτητες πλην όμως άγραφες έως τη συγγραφή του Ναύτη. Κιόρος σήμαινει τυφλος και όχι αλλοίθωρος όπως είδαμε σε διαμάχη σε άλλο μπλογκ ... άλλωστε κάποιος με το παρανόμι "Αλλοιθώρης" υπήρχε κάποτε στα Ρούματα (βλ.Νικ.Βαβουλέ : "Στροβλές, το χωριό μου")

Περισσότερα στοιχεία για όλα αυτα προσεχώς αφου είχαμε την τύχη να βρούμε τα βιβλία του Γ.Σκαλίδη (1920) και Ιδομενέως Παπαγρηγοράκη (1956) για τα κρητικα τραγούδια.

1 σχόλιο:

HATZIKOS είπε...

Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΚΙΣΣΑΜΟΥ.ΨΑΞΕ ΤΗΝ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕ ΟΤΙ Σ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ
HATZIKOS

cretan music - mantinades