Περισσότερα απʼ ότι τα αυτοκίνητα στην Αλβανία...
Όποιος εισέρχεται στην Αλβανία, σʼ όλο τον κάμπο της Δρόπολης θα δει διάσπαρτα τσιμεντένια πολυβολεία. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τον Ένβερ Χότζα, αλλά εκατοντάδες οχυρά - ένα από τα πιο πασίγνωστα σύμβολα του σταλινιστικού καθεστώτος του ηγέτη - είναι ακόμα στη θέση τους.
Οι πρώτες κατασκευές με χοντρούς τοίχους σε σχήμα θόλου φτιαγμένες από σκυρόδεμα και σίδηρο, εμφανίστηκαν το 1968. Στα επόμενα οκτώ έτη, ένα δίκτυο περίπου 700.000 οχυρών ξεφύτρωσαν κατά μήκος των θαλάσσιων και εδαφικών συνόρων της Αλβανίας και.. στο εσωτερικό της.
Σύμφωνα με ορισμένους, υπήρχαν περισσότερα οχυρά από αυτοκίνητα στη χώρα.
Η Αλβανία δεν χρειάστηκε ποτέ να τα χρησιμοποιήσει, καθώς οι φόβοι του Χότζα δεν επιβεβαιώθηκαν…
Τώρα ξεκινά μια προσπάθεια να κατεδαφιστούν, όμως αναμένεται να καθυστερήσει, γιατί η αφαίρεσή τους είναι πάρα πολύ δαπανηρή.
Η αποσυναρμολόγηση έχει αποδειχθεί και χρονοβόρα και ακριβή, δεδομένου ότι κοστίζει περίπου 800 ευρώ για ένα μόνο οχυρό. Ο Αργκόν Λότσι, ανώτερος σύμβουλος του Αλβανικού Στρατού, δήλωσε ότι η εργασία είναι ουσιαστικά αβάσταχτη οικονομικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ο Χότζα, που ήρθε στην εξουσία στα τέλη του 1944, οδήγησε το Αλβανικό έθνος στην απομόνωση, πρώτα από τη δύση, και έπειτα από το κομμουνιστικό μπλοκ.
Η έμμονη ιδέα του για πιθανή επίθεση του ΝΑΤΟ ή του Συμφώνου της Βαρσοβίας στην Αλβανία προκάλεσε μια μεγάλης κλίμακας ώθηση να υπερασπιστεί τη χώρα από την εισβολή.
Εκθέσεις σχετικά με την ένταξη της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ, ανέφεραν ότι ο Μαλίκ Σαντούσι, αναπληρωτής υπουργός Άμυνας του Χότζα, κατέθεσε πως οι ειδικοί χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρουν την φόρμουλα για το "ιδανικό οχυρό".
Όποιος εισέρχεται στην Αλβανία, σʼ όλο τον κάμπο της Δρόπολης θα δει διάσπαρτα τσιμεντένια πολυβολεία. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τον Ένβερ Χότζα, αλλά εκατοντάδες οχυρά - ένα από τα πιο πασίγνωστα σύμβολα του σταλινιστικού καθεστώτος του ηγέτη - είναι ακόμα στη θέση τους.
Οι πρώτες κατασκευές με χοντρούς τοίχους σε σχήμα θόλου φτιαγμένες από σκυρόδεμα και σίδηρο, εμφανίστηκαν το 1968. Στα επόμενα οκτώ έτη, ένα δίκτυο περίπου 700.000 οχυρών ξεφύτρωσαν κατά μήκος των θαλάσσιων και εδαφικών συνόρων της Αλβανίας και.. στο εσωτερικό της.
Σύμφωνα με ορισμένους, υπήρχαν περισσότερα οχυρά από αυτοκίνητα στη χώρα.
Η Αλβανία δεν χρειάστηκε ποτέ να τα χρησιμοποιήσει, καθώς οι φόβοι του Χότζα δεν επιβεβαιώθηκαν…
Τώρα ξεκινά μια προσπάθεια να κατεδαφιστούν, όμως αναμένεται να καθυστερήσει, γιατί η αφαίρεσή τους είναι πάρα πολύ δαπανηρή.
Η αποσυναρμολόγηση έχει αποδειχθεί και χρονοβόρα και ακριβή, δεδομένου ότι κοστίζει περίπου 800 ευρώ για ένα μόνο οχυρό. Ο Αργκόν Λότσι, ανώτερος σύμβουλος του Αλβανικού Στρατού, δήλωσε ότι η εργασία είναι ουσιαστικά αβάσταχτη οικονομικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ο Χότζα, που ήρθε στην εξουσία στα τέλη του 1944, οδήγησε το Αλβανικό έθνος στην απομόνωση, πρώτα από τη δύση, και έπειτα από το κομμουνιστικό μπλοκ.
Η έμμονη ιδέα του για πιθανή επίθεση του ΝΑΤΟ ή του Συμφώνου της Βαρσοβίας στην Αλβανία προκάλεσε μια μεγάλης κλίμακας ώθηση να υπερασπιστεί τη χώρα από την εισβολή.
Εκθέσεις σχετικά με την ένταξη της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ, ανέφεραν ότι ο Μαλίκ Σαντούσι, αναπληρωτής υπουργός Άμυνας του Χότζα, κατέθεσε πως οι ειδικοί χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρουν την φόρμουλα για το "ιδανικό οχυρό".
Πηγή Πρωϊνός Λόγος
Epirus-Ellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου