Κυριακή 3 Μαΐου 2009

Πάρκα στα Χανιά

Τα Χανιά είναι μία πόλη που μεταπολεμικά άρχισε να αυξάνει τον πληθυσμό της απο τις 20.000 σε 40.000 μέσα σε 20 χρόνια. Στη συνέχεια κυρίως μετα την μεταπολίτευση άρχισε να οικοδομείται όλη η πέριξ περιοχή και μετα το φούντωμα του τουρισμού απο τα μέσα της δεκ.'80 όλος ο βόρειος οδικός άξονας οικοδομήθηκε και ο κάμπος που εκτείνεται νότια, δυτικά και ανατολικά είτε με νόμιμη είτε με παράνομη δόμηση, οικοδομήθηκε και οικοδομείται ακόμα και τώρα γοργα !!
Τα σχέδια πόλης και οι επεκτάσεις, ξεκινώντας απο αυτο των Χανίων αλλα και των περιαστικών Δήμων, προχωράνε απελπιστικά αργα, αφου για παράδειγμα πράξη εφαρμογής σχεδίου εγκεκριμένου το 1992, ξεκίνησε πέρσυ (τμήμα περιοχής Πασακάκι). Την ίδια ώρα όμως δίκτυα ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, ομβρίων, οδικά, αποχέτευσης με τη σειρα που τα γράφουμε ... γίνονται κανονικά έως κανονικότατα μετα απο αιτήσεις των πολιτών και αντίστοιχα υλοποιούνται απο τους αιρετούς και μη άρχοντες γιά άγρα κουκιών ...

Η πόλη των Χανίων ακούγεται γενικά ότι είναι μια όμορφη πόλη και αυτο οφείλεται κυρίως στην Μεσαιωνική-Βενετσιάνικη πόλη, της οποίας ο χάνδακας δεν πρόλαβε να τελειώσει και να γεμίσει με νερο, λόγω της κατάληψης της πόλης απο τους Τούρκους και οφείλεται ακόμα στο αρχικό σχέδιο πόλης και τα δημόσια κτιρία (Προξενεία, Δημοτική Αγορά, σχολεία) που έγιναν επι Κρητικής Πολιτείας (1896-1913) και επι Πρωθυπουργίας Βενιζέλου και επι Δημαρχίας Μουντάκη. Τότε κατασκευάστηκαν και εξαιρετικά νεοκλασσικά κτίρια δημόσια και ιδιωτικά, το Ρολόϊ του Δημ.Κήπου κ.α. !
Αργότερα ο Δήμαρχος Σκουλας έκανε αρκετά έργα όπως το Πάρκο Πευκάκια στη Νέα Χώρα, έβγαλε τις παράγκες απο το κέντρο κ.α.
Μεταπολιτευτικά ο Δήμαρχος Γ.Κατσανεβάκης έκανε μία καινοτόμα παρέμβαση και πήρε την πρωτοβουλία να φτιάξει πεζόδρομους στην παλιά πόλη και το ιστορικό κέντρο, πράγμα που ξένισε αρχικά, έφερε αντιδράσεις αλλα σιγα σιγα ο κόσμος αγκάλιασε αυτα τα έργα. Ηταν μια
πανευρωπαϊκή τάση οι πεζόδρομοι, που έφερε πετυχημένα και στην πόλη μας ο πρακτικός, συμπαθής, πρώην μεγαλοεργολάβος και αριστερός Κατσανέβας !!
Οι δύο μεταγενέστερες δημαρχίες Τζανακάκη (3 θητείες) και Βιρβιδάκη (2 θητείες) δυστυχώς είχαν & έχουν βαθυ κομματικό χρώμα (πράσινο, μπλε αντίστοιχα) και επανέλαβαν την έως τοτε πετυχημένη συνταγή των πεζοδρόμων που ωστόσο άρχισαν να γίνονται πλέον περιττοί και στην περίπτωση του Κάτολα και των Νέων Καταστημάτων μάλλον έκαναν ζημιά, καταφέρνωντας πλήγμα στο παραδοσιακό εμπορικό κέντρο ...


Δίπλα στον παλιό Δημοτικό Κήπο υπήρχε το παλιό Ιταλικό στρατόπεδο επι Κρητικής Πολιτείας, που αργότερα χρησιμοποιήθηκε απο τις Ενοπλες δυνάμεις μέχρι τις σκοτεινές μέρες της χούντας.
Ηταν παλλαϊκό αίτημα να γίνει πάρκο και έτσι και έγινε το νέο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας. Αφου όμως δόθηκε σε κάποιους φιλόδοξους αρχιτέκτονες να κάνουν τη μελέτη και αφου έγινε η κατασκευή μετα απο χρόνια αναμονής λόγω αρχαίων ..., παραδόθηκε στο λαο ένα πάρκο με πολυ μπετον, με δύο λίμνες εκ των οποίων η μία άδεια και η άλλη με βρώμικα και στάσιμα νερα, με ελάχιστη φροντίδα, με ένα πρώην αναψυκτήριο να ρημάζει και αυτη τη στιγμη εκτος απο το υπαίθριο θεατράκι που το καλοκαίρι έχει βολέψει τους πάσης φύσεως συλλόγους και κάποιες εναλλακτικές προσπάθειες, το πάρκο χρησιμοποιείται μόνο τη μέρα απο ελάχιστους κατοίκους σαν πιο σύντομο δρόμο στη δουλειά τους και τίποτα άλλο ...

Το παλιό εργοστάσιο της συνεταιριστικής Α.Β.Ε.Α που κατασκευάστηκε προπολεμικά στο προάστιο Νέα Χώρα, με την επέκταση της πόλης βρέθηκε στην καρδιά μιας αστικοποιημένης περιοχής με λίγους μικρους πνεύμονες πρασίνου. Οι κάτοικοι απαίτησαν τη μεταφορά του πυρηνελαιουργείου που προκαλούσε μεγάλη μόλυνση με αιωρούμενα σωματίδια και με ανυπόφορες οσμες γύρω στους 9 μήνες κάθε χρόνο και τη δημιουργία πάρκου στο χώρο αυτο !!
Το εργοστάσιο μετα απο ηράκλειες προσπάθειες και αγώνα μεταφέρθηκε μακρυά απο την πόλη αλλα με συνοπτικές διαδικασίες επι Δημαρχίας Τζανακάκη, οι αρχιτέκτονες, μηχανικοί και άλλοι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ που απήρτιζαν το ΣΧΟΠ και την επιτροπή σχεδίου πόλης, μετέτρεψαν το χώρο του εργοστασίου σε οικοδομικά τετράγωνα ... δηλαδή άσφαλτο και μπετον ...
Η ΑΒΕΑ σαν επιχείρηση που ήταν και που ωστόσο, με ιδιοκτήτες τους συνεταιρισμούς του Νομού, που κατα τ'αλλα βούλιαξαν οικονομικά ... δεν ήταν φιλανθρωπική ούτε οικολογική οργάνωση και προφανώς ήθελε διακαώς να μη γίνει πάρκο η περιοχή αλλα με τροποποίηση του σχεδίου πόλης να γίνουν δρόμοι και οικοδομικά τετράγωνα με την "παραχώρηση" να κατασκευαστεί σχολικό συγκρότημα όπερ εγένετο. Το ακίνητο πουλήθηκε σε λογική τιμη στην Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, η οποία πριν 2 χρόνια το πούλησε σε Κύπριο επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στο Νομό και ο οποίος πριν απο την κρίση ακουγόταν ότι θα χρυσοπουλήσει σε κονσόρτσιουμ Ρώσων και Κινέζων ... Σήμερα παραμένει όπως φαίνεται στη φωτο. Το κτιριακό συγκρότημα με Γυμνάσιο & Λύκειο, έγινε βιαστικά σε χρόνο ρεκορ και απο πληροφορία που έχουμε λίγους μήνες μετα τη λειτουργία του ένα τμήμα του μετα απο καθίζηση βρέθηκε στον αέρα ...

Αυτες είναι οι μπίζνες των Δημάρχων που ενδιαφέρονται για τους δημότες, για το λαο τους !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

cretan music - mantinades