Η συζητηση στο ρεμπ.φορουμ περι του Νίκου Μάθεση, συνεχιζεται και η μπαλα μας παιρνει αναφανδόν ... Απαντω λοιπον κι εγω εδω στα ισια μετα το σχόλιο που έγινε στην προηγούμενη ανάρτηση ...
Κάποιος διαχειριστής σε πεισμωμένη αντίδραση του σε αντίθετες απο την "κεντρικη γραμμη" του φορουμ απόψεις περι του Μάθεση, που κατα την άποψη τους συνηγορούν στη δικη μας ανάρτηση, τον αποκαλεί κουτσαβάκι και καθαρίζει πατ-κιουτ παραπέμποντας στη βιογραφία του Παπαϊωάννου και στον Χατζηδουλή !!
Το θεμα αρχίζει να μεγαλώνει αφου το να ορίσουμε τώρα εμεις εν έτει 2009 ποιος ήταν ο μάγκας και ποιος ο κουτσαβάκης στα 1920-40 αγγίζει τα όρια του φαιδρου !!!
Μάλιστα όποιος εχει ζήσει μάγκες μπορει να καταλάβει 5 πράματα και να ειναι πιο αντικειμενικός στις εκτιμήσεις του ...
Ξεκινάμε ομως απο τον ορισμό του μάγκα αφου με τα τόσα βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει, έχουν δοθει πια όχι ένας αλλα εικοσιένας ορισμοί και περιγραφές του μάγκα και όποιος θέλει κρατάει όποιον τον συμφέρει !! Αν πάρουμε λοιπον την περιγραφή που λέει μάγκας είναι ο ήσυχος, ο πράος, που κάνει το καλο και τις αγαθοεργίες, δεν έχει ξεσπάσματα σε αδικίες και αξιολογείται μετα θανατον ... τότε να μας πούνε ποιος είναι αυτος (ο εξης ένας : ο Παπαϊωάννου) και να τους βγάλουμε όλους τους άλλους τσάμπα μάγκες και κουτσαβάκια ...
Αν ειναι μαγκας ο νταης, ο χασικλής, ο μπουρδελιάρης, ο φέρων κάμα και στιβάλια με ψηλο τακούνι επίσης να το μάθουμε και να βάλουμε στη θέση τους, τους "ξενέρωτους" με το ούζο και το μπεγλεράκι ...
Με τα δυο αυτα παραδείγματα θέλω να δείξω οτι μάγκας δεν ειναι κομματικη ταυτότητα μελους επομενως να μην βιάζονται κάποιοι να χαρακτηρίσουν το Μάθεση κουτσαβάκι ...
Με αυτη τη λογικη, ο Μαρκος που έγραψε 250 τραγουδια και πηρε και 50 παραδοσιακα, ανακηρύσσεται κλέφτης και ο Τσιτσάνης το ίδιο αφου πέρασε στο όνομα τους τραγούδια άλλων ...
Ο Μπαγιαντέρας που τα έβαλε με σκυλόμαγκες και νταήδες δεν χαρακτήρισε ποτε εαυτόν μάγκα και ούτε τον ενδιέφερε στο φινάλε ...
Μάγκας κατ'αρχην ηταν αυτος που ειχε συγκεκριμένο τρόπο ζωης, ντυσίματος, συμπεριφοράς και ομιλιας. Αν οι πραξεις του αθροιστικά στην πορεία είχαν τα χαρακτηριστικά κουτσαβάκη αυτο δεν θα το μάθουμε μόνο απο μια πηγη ... Οι πράξεις όλων των άλλων ήταν μάγκικες άρα ;;
Στην πορεία βέβαια κατέληξε μαγκιά να θεωρούνται είτε οι καλες πράξεις και αυτος που δε μιλάει σε ότι κι αν του κάνουν είτε ή έννοια του "πουλάω μαγκια" ... κάτσε ύστερα βρες άκρη ...
Ο Μάθεσης ειχε δύο κόντρες με τους φίλους του το Μάρκο και το Δελιά και αιτιολόγησε στη βιογραφία του το λόγο !! Στην περίπτωση μάλιστα του Δελιά ήτανε στημένη πλάκα απο τον Μπάτη και το θέμα έληξε σε 5 λεφτα ... Ο Μάθεσης ήτανε γνωστος νταης ομως, δεν εγινε νταης ξαφνικά ... τον ξέρανε δηλαδή στον Πειραιά !! Απ'την άλλη όμως έτρεξε στις εταιρείες να στηρίξει τους ρεμπέτες για να μην πω προωθήσει, μιλώντας με τον ΤΟΥΝΤΑ προσωπικά, που ήταν οτι είναι σήμερα ξέρω γω ... ο Μπενέτος, μεγάλος παραγωγός της ΜΙΝΩΣ!!
Ο Γενίτσαρης που έκανε εξ ίσου ακραίες πράξεις και επεισόδια και "πείραξε" άλλους γιατί θεωρείται μάγκας ;;
Οι Σκριβάνοι, Μουστάκες και λοιποι Πειραιώτες έχουμε την εντύπωση ότι ήτανε ήσυχοι θαμώνες καφενείου που ακούγανε κανα ρεμπέτικο ;;
Ο Μάρκος νιόπαντρος με τη Ζιγκοάλα ειχε γινει αγαπητικός στα μπουρδελα και μετα είχε παράπονο πως αυτη τον απάτησε με τον ξάδερφο του ...
Αν αρχίσουμε απο τώρα να διαστρεβλώνουμε την ιστορία του λαϊκού μας τραγουδιού ξεχωρίζοντας τους "καλούς" και τους "κακούς", το χάσαμε το τραίνο πατριώτες ... άλλοι βλεπουν φιλμ νουαρ ...
υγ
Και για να πάμε στα δικα μας, αν απο εμπάθεια και μόνο δεν δεχόμαστε τι λέει κάποιος και κοντράρουμε διαρκώς σε ότι λέει, αυτο τι είναι ;;
υγ2
Ελπίζω τα γραφόμενα μου να μη θεωρούνται αγιοποίηση του Μάθεση. Μέση οδος δηλαδή για κάποιους δεν υπάρχει ;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου