Η Δανάη ήταν τραγουδίστρια κυρίως της δισκογραφίας, αλλά και του Ραδιοφώνου! Συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους μουσικοσυνθέτες εκείνης της εποχής . Χάρη στο μεγάλο και ποικίλο ρεπερτόριό της, έγιναν επιτυχίες στην Ελλάδα και πολλά ξένα τραγούδια (Amapola, Antonio Vargas Heredia, They met in Rio, και άλλα πολλά). Πρωτοεμφανίστηκε στη δισκογραφία με το τραγούδι «Θα ξανάρθεις» του Κώστα Γιαννίδη, ενώ ακολούθησαν και πάρα πολλές ακόμα μεγάλες επιτυχίες «Μάρω, Μάρω", "Τι έχεις κι όλο κλαις", "Τα καημένα τα νιάτα", "Του Γιάννου η φλογέρα», και πολλά άλλα.
Ασχολήθηκε και με τη λογοτεχνία και με μεταφράσεις. Μερικά από τα βιβλία της είναι τα παρακάτω
"Τραγουδώντας" (χρονικό) 1954
"Αντιδράσεις" (ποίηση) 1960
"Τα υψώματα του Μάτσου Πίτσου" του Π. Νερούντα, μετάφραση 1966
"Για ένα ζευγάρι ρόδα" (λαογραφική μελέτη) 1972
"Ελληνίδες ηρωίδες στο δημοτικό τραγούδι" (μελέτη) 1972
και ακολουθούν από το 1973
"Εστραβαγάριο"
"Είκοσι ποιήματα αγάπης κι ένα τραγούδι απελπισμένο"
"Λάμψη και θάνατος του Χοακίμ Μουριέτα"
"Γενικό άσμα"
"Νύχτα του Σαββάτου" του Μπερναβέντε, μετάφραση
"Η μαύρη βίβλος της βορειοαμερικανικής επέμβασης στη Χιλή" του Αρμάνδο Ουρίβε, μετάφραση
"Η Χιλή θα νικήσει" του Χουάν Φοντό, μετάφραση.
Η μαρτυρία της για τον Μπάτη:
«Η πρώτη φορά που είδα μπαγλαμά», θυμάται η Δανάη , «ήταν λίγο πριν από τον πόλεμο Φωνογραφούσα όταν ο Αρεταίος ήρθε στο στούντιο και με παρακάλεσε να διακόψω για λίγα λεπτά. Είδα έναν ανθρωπάκο να μπαίνει με ένα προσωπάκι σαν περγαμηνή, μια ρεπούμπλικα απροσδιορίστου χρώματος φορεμένη στραβά και μια κουστωδία από χωροφυλάκους, και να βγάζει από την τσέπη της γκαμπαρντινούλας του ένα πολύ μακρύ "μάνικο" χέρι οργάνου που στο κάτω μέρος του είχε το κυρίως όργανο. Ένα πραγματάκι τόσο δα, όσο μισό λεμόνι. Ήταν ένας ρεμπέτης: ο Μπάτης. Όταν άρχισε να τραγουδά είχε μια φωνή τόσο βραχνή που θα μου μείνει αξέχαστη».
Απο τη φίλη Ελένη Σ.
Πρώτη φορα εξομολογήθηκε την ιστορία με το Γιώργο Μπάτη, στις ραδιοφωνικές εκπομπές του Σαββόπουλου γύρω στο 1981 σε ανύποπτο δηλαδή χρόνο. Μάλιστα είπε ότι ο Μπάτης τραγούδησε, μιμούμενη τη φωνη του μάγκικα και βραχνα : "Ο Μπάτης μπήκε φυλακή ..."
Πριν απο 4 χρόνια μάθαμε απο τον Κώστα Φέρρη, ότι μετα την πυρκαγιά που είχε πάρει στο σπίτι της, χάθηκαν πολλα απο τα ενθυμήματα της μεταξύ των οποίων οι επιστολές της με τον Κώστα Μπέζο, θρυλικό πια πρόσωπο της δισκογραφάις μας και της ιστορίας του ρεμπέτικου αφου πριν τη σταδιοδρομία του απο το 1932 και μετα με το συγκρότημα με χαβάγιες "Ασπρα πουλιά" πιθανολογείται ότι κρύβεται πίσω απο το ψευδώνυμο Α.Κωστης με το οποίο ηχογράφησε 10 πρωτόλεια μάγκικα ρεμπέτικα το 1930 και ΄31 μεταξύ των οποίων την πασίγνωστη πια "παξιμαδοκλέφτρα" !! Ο Κ.Φ. επίσης μετέφερε την πληροφορία ότι η αείμνηστη Δανάη είχε δεσμο μαζι του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου