Σύντομα θα δημοσιευθεί άρθρο του μουσικού, συλλέκτη και ερευνητή του ρεμπέτικου Σταύρου Κουρούση, για τα κουρντίσματα του Μπάτη. Χθες βρεθήκαμε στην Αθήνα και άκουσα τα χαρακτηριστικά αυτα κουρντίσματα και πραγματικά είναι ακριβώς αυτα που ακούμε στους δίσκους του 1933-'35, διάστημα που ηχογράφησε ο Γιώργος Τσορός ή Αμπάτης, θρυλική φιγούρα και δημιουργός ολκής στα πρώτα χρόνια του ρεμπέτικου !!!
Αν τα προσθέσουμε τώρα σε αυτα που ξέρουμε απο τον Κηρομύτη και απο τον Στέλιο Βαμβακάρη, έχουμε μια εικόνα για το πώς τα μπαγλαμομπούζουκα έπαιζαν πριν το 1930 όπου η κιθάρα πλέον μπήκε σαν συνοδευτικό όργανο, αντιγράφοντας τον ηχητικό συνδυασμό μαντολίνου-κιθάρας και εφεξής το κούρντισμα παρέμεινε στο "ρε-λα-ρε", κούρντισμα που βρίσκουμε στον Ιωάννη Χαλικιά και στον Γιοβάν Τσαούς με τα δύο ταμπούρια του -μικρό και μεγάλο.
.
Να συμπληρώσω ότι ο Σταύρος έπαιξε τα ντουζένια αυτα σε ένα μπουζούκι Σταθόπουλου του 1912, πράγμα που έκανε τη στιγμή ακόμα πιο συγκινητική !!!
Να συμπληρώσω ότι ο Σταύρος έπαιξε τα ντουζένια αυτα σε ένα μπουζούκι Σταθόπουλου του 1912, πράγμα που έκανε τη στιγμή ακόμα πιο συγκινητική !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου