Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008

Χάσαμε το Λευτέρη

Σήμερα το πρωι έφυγε απο αυτον τον ψεύτη κόσμο ο Λευτέρης Σαρτζετάκης. Μπουζουξής, τραγουδιστής, ρεμπέτης, πολυτεχνίτης, είχε ταβέρνα την περίφημη Φάκα το 1983-84, έπαιξε με τους Κατσιμίχες στο Βερολίνο, έπαιξε με τον Ιορδάνη μετα, επισκεύαζε όργανα, έκανε μαθήματα μπουζουκιού κάποιο φεγγάρι, είχαμε συνεταιριστεί και μαζι δύο φορες, την πιο πρόσφατη το 1995-96, συμμετείχε στην "Οκτάβα" το Χανιώτικο σχήμα και τα τελευταία 4 χρόνια μαζι με το Γιώργο τον Καντεράκη είχαν ανοίξει συνεταιρικά το "Αδέσποτο", ένα όμορφο στέκι με ρεμπέτικα και εναλλακτικά μουσικά δρώμενα που απο πέρσυ το καλοκαίρι λειτουργεί και σαν ταβέρνα στο διπλανό υπαίθριο χώρο.
Mεσ' τον ύπνο του έφυγε ο Λευτέρης και μας άφησε στο κυνήγι του μεροκάματου και τη γνωστη ρουτίνα, με την οποία ο ίδιος δεν είχε καμμία σχέση !! Τελευταία φορα τον είδα όταν ήρθε ο καλος του φίλος Μανώλης Πάππος στα Χανιά πριν 1 μήνα περίπου και έπαιξε στο "Αδέσποτο". Οχι μόνο φίλος ή συνάδελφος ή συνεργάτης. Δάσκαλος, μπροστάρης, αδερφός, ένα πραγματικό "μπεντένι" για πολυ κόσμο που δεν του αρέσει να συμβαδίζει με την πεπατημένη και ψάχνει να ξεφύγει απο τα ψεύτικα φτιασίδια της ζωης και τη μίζερη καθημερινότητα.
Την Τετάρτη θα είναι η κηδεία του στα Χανιά.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μες στον ύπνο του ...αν ήταν στο χέρι του έτσι θα είχε επιλέξει να φύγει...
Ο Λευτέρης δεν ήταν μόνο μπουζουξής, τραγουδιστής, δάσκαλος...
Ήταν ΜΟΥΣΙΚΟΣ γιατί τη μουσική δεν την έπαιζε, τη ζούσε. Δεν ήταν τεχνίτης στα δάχτυλα ή στη φωνή, ήταν τεχνίτης στην ψυχή και στο πάθος ...
Μας άφησε πιο λίγους, πιο μόνους, πιο φτωχούς...
Καλό ταξίδι Prof

ΥΓ: "Όταν θελήσει η μοίρα μου τον κόσμο αυτό ν' αφήσω και κάθ' ελπίδα για ζωή απ' την καρδιά μου σβήσω, μια κούπα από τη στάχτη μου να φτιάξετε συντρόφοι σαν θα γεμίζει με κρασί μπορεί να ξαναζήσω..."
Ομάρ Καγιάμ

REBET CAFE είπε...

Ετσι ειναι φίλε μου !

Νασαι καλα, ζωη σε σενα ...

Jenny88 είπε...

Λευτέρης Σαρτζετάκης...Ένα όνομα μία ιστορία!!!

Άνθρωπος και Φίλος απο τους λίγους, είχε εξαιρετική ικανότητα να σε παρασύρει με το πάθος του για ζωή, να σε διδάσκει με τα λόγια του, να ανοίγει ορίζοντες μπροστά σου, να σε γαληνεύει με τις πενιές και τη φωνή του.
Ήμουν μόνο 12 χρονών όταν είχα τη χαρά να τον γνωρίσω. Αδελφικός φίλος του πατέρα μου και έπειτα δικός μου. Η πρώτη μας συνάντηση ήταν στο Ρέθυμνο, έπαιζε μπουζούκι και τραγουδούσε στο "Σχολαρχείο", δε χρειάστηκε πολύς χρόνος για να γίνει και δικός μου άνθρωπος αφού με κέρδισε απο τις πρώτες του κουβέντες.
Με γνώρισε με τον Γκάτσο, τον Ελευθερίου, τον Λειβαδίτη, τον Χριστοδούλου...Με έμαθε το ρεμπέτικο, το Μούτση, τον Θεοδωράκη, τον Ξαρχάκο, τον Χατζηδάκη...Και άλλους μεγάλους του συναφιού!!!Με δίδαξε να ακούω και να αισθάνομαι αυτό που κρύβεται πίσω απο τις λέξεις και τις νότες.
Θυμάμαι πάντα τις γεμάτες συναίσθημα, ανθρωπιά, χιούμορ και διδάγματα συζητήσεις μας πριν ανέβει στο πάλκο. Απίστευτες οι ατάκες του!!!
Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μου μετέφεραι τα βιώματά του, τη ντομπροσύνη, τη μαγκιά, μέσα απο τα δικά του μάτια με το τόσο καθαρό βλέμμα με γοήτευε και μ'έχει σημαδέψει!Η παρέα μαζί του με έκανε καλύτερο άνθρωπο και περισσότερο αυστηρή με τον εαυτό μου.
Δε θα ξεχάσω, όταν νοσηλευόταν στον Ευαγγελισμό για μια σοβαρή επέμβαση, κάλεσε στο τηλέφωνο τον πατέρα μου για να τον εμψυχώσει και να του δώσει κουράγιο επειδή ήξερε ό,τι αντιμετώπιζε πολλά προσωπικά και επαγγελματικά προβλήματα.Τέτοιος φίλος ήταν ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΑΣ!!!
Στα Χανιά έχω να πάω απο τότε που μας άφησε για τη γειτονιά των αγγέλων.Μαθαίνω πως το "Αδέσποτο" λειτουργεί και συνεχίζει να προσφέρει ποιότητα στη μουσική με το ίδιο μεράκι.Για μένα όμως ποτέ δεν θα είναι το ίδιο ότι κι αν γίνει λείπει ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ!!!
Πάντα κρατώ μαζί μου την πένα που μου χάρισε το καλοκαίρι του 2007.
Θα σας εξομολογηθώ κάτι τελευταίο...Το τραγούδι μας ήταν το "Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι" του Καλδάρα απο τότε το έχω στο μυαλό και την ψυχή μου, όποτε το ακούω αναπολώ όλες τις στιγμές που περάσαμε μαζί!!!Κανείς δεν το'πε όπως ΕΚΕΙΝΟΣ!!!

Τζένη...

REBET CAFE είπε...

Τζενη νασαι καλα!!
τωρα μολις διαβαζω το σχολιο σου...
Αυτο τον καιρο καποιοι φιλοι μαζευουν στοιχεια για να βγει κατι για το Λευτερη, ο Κωστας απο το ΕΛΑ χωρις να ξερει τιποτα γιαυτο σκεφτηκε να συγκεντρωσει φωτογραφιες και εγω παραλληλα χωρις επισης να ξερω, σκεφτομουν να μαζεψω καποιες απο τις ηχογραφησεις που εχω με το Λευτερη...
Θα χρειαστει να επικοινωνησουμε ισως...

cretan music - mantinades