Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Τα κουρντίσματα του Μπέζου / Κούρδισμα "Παξιμαδοκλέφτρας"

Σχετικά με τα κουρντίσματα της ρεμπέτικης κιθάρας κάναμε μία αναζήτηση για να δούμε τι συμπεράσματα έχουν βγει και τι εικόνα υπάρχει σήμερα.



Ρεμπέτικο Φόρουμ

Topic: ΔΑΝΑΗ και ΜΠΕΖΟΣ
 
emc (3/8/2009)
O Κωστής χρησιμοποιούσε ανοιχτά κουρδίσματα στην κιθάρα. Αν έπαιζε παράλληλα και χαβάγια τότε μπορεί να αντίγραψε το ανοιχτό κούρδισμα της χαβάγιας για το παίξιμο ρεμπέτικων στην κιθάρα. 

(4/8/2009)
Νομίζω ήταν ανοιχτό ΛΑ+ (από μπάσα προς πρίμα: ΜΙ ΛΑ ΜΙ ΛΑ ΝΤΟ δίεση ΜΙ). Σύμφωνα με την γουικιπαίδια αυτό ήταν το κυρίαρχο κούρδισμα προπολεμικά, αν και αναφέρεται και σε άλλα ανοιχτά κουρδίσματα.

kostis kostakis (5/9/2009)
τα κουρδίσματα που παίζουν βασικά είναι δυο.ανοιχτό ρε(ρε-λα-ρε-φα#-λα-ρε) και ανοιχτό σολ(ρε-σολ-ρε-σολ-σι-ρε).ο κωστής έπαιζε κυρίως με το δεύτερο(ντερτλίδικο,τρούμπα).επίσηςαίζει και το ρε-λα-ρε-σολ-σι-ρε
που το χρησιμοποιούσε πολύ ο δούσας και ο κατσαρός...αν περιμέναμε απτον γαιτάνο...

emc (6/9/2009)
Άρθρο για τα κουρδίσματα της κιθάρας και την ιστορία τους στην Αμερικάνικη μουσική του 19ου αιώνα http://jasobrecht.com/blues-origins-...nd-sebastopol/

Νίκος Πολίτης (30/4/2011)
Ο Μπέζος, αφού με την προτροπή (ίσως και τη συμβολή) του Τέτου Δημητριάδη ηχογράφησε τους έξη δίσκους για την αμερικάνικη αγορά, σύντομα “συνέπηξε” σχήμα με κιθάρες και χαβάγιες κιθάρες, με το οποίο ηχογράφησε τα περισσότερα από τα υπόλοιπα κομμάτια που αναφέρεις, με το όνομα “Άσπρα πουλιά”. Τα κομμάτια αυτά είναι παντελώς ξεχασμένα αυτή τη στιγμή. Αξίζει φυσικά να αναφερθεί ότι στο συγκρότημα συνέπραξε για ένα διάστημα και ο Χιώτης με την κιθάρα του.

ΣΤΑΥΡΟΣ Κ  (30/4/2011)
Επισης υπαρχουν καποια ελαφρα με τραγουδιστης τον Μπεζο που ειναι η ιδια φωνη με του Κωστη οπως για παραδειγμα το κομματι ''Ενταξει'' κ,α.Απλα ο Μπεζος τραγουδησε λιγα κομματια ελαφρα που ειναι πολυ δυσευρετα.
Ο Τετος Δημητριαδης εκανε μια πολυ μεγαλη σειρα για λογαριασμο της Victor το 1931 που ειναι και η πραγματικη ημερομηνια* των ηχογραφησεων του Κωστη εκει ηχογραφησαν οι Νταλγκας,Καριπης,Κυριακος,Μπεζος(Κωστης),Ογδοντακη ς κ.α 


*εννοεί χρονολογία

emc  (1/5/2011)
 Οι σχετικές παρτιτούρες στη συλλογή Μαυραγάνη http://palia.kithara.gr/index.php?cm...=mqefps+kzstas

emc  (21/10/2012)
Πιο συγκεκριμένη επιρροή:Στη συλλογή εκλεκτών τεμαχίων δια κιθάραν τεύχος 27 των εκδόσεων Γαϊτάνου το τελευταίο "τεμάχιο" διασκευή Γ. Τυρταίου με τίτλο "Retraite Espagnole (Υποχώρησις)" σε κούρδισμα ανοιχτό σολ είναι ξεκάθαρα βασισμένο στο αμερικάνικο "Spanish Fandango". Δεν μπορώ να χρονολογήσω με ακρίβεια την παρτιτούρα, θεωρώ ότι είναι μεταγενέστερη του 1948 αλλά ίσως αυτά τα κομμάτια να κυκλοφορούσαν και παλιότερα και να επηρέασαν τους έλληνες κιθαρίστες με τον ίδιο τρόπο που επηρέασαν τους μπλουζίστες. 

Topic: ΚΟΥΡΝΤΙΣΜΑ DADGAD
 
επισκέπτης  (28/2/2014)
 Προσέξτε αυτό το κούρδισμα της κιθάρας ... http://www.youtube.com/watch?v=tFjxO...052C4D272712F2
Έτσι, έχουμε κάτι σαν 3χορδο (DAD) μπουζούκι και μετά ένα παράξενο GAD !
Ποιά (μουσική, ρεπερτοριακή) αναγκαιότητα προέκρινε αυτό το κούρδισμα ; Τί εξυπηρετεί; Θα φαινόταν, άραγε, χρήσιμο εάν κάποιος το δοκίμαζε στα καθ' ημάς ; 


adouan  (1/3/2014)
Παντως στο συγκεκριμενο κουρδισμα παιζει ο Μυστακιδης την "Υπογα" -μεταξυ αλλων- στο δισκο.
Η αναγκη μαλλον πρκυπτει οταν παιζεις τσιμπητα. 


emc  (2/3/2014)
Νομίζω ότι είναι λιγάκι διαφορετικό το κούρδισμα στην υπόγα, ανοιχτο Ρε (μινόρε μάλλον, αν και το ματζιόρε είναι πιο συνηθισμένο σαν κούρδισμα). Το DADGAD είναι πατέντα του Davy Graham από τη δεκαετία του 60, ο οποίος ήθελε μεν τους ισοκράτες ρε και λα στα μπάσα αλλά ήθελε κούρδισμα που να μην είναι ούτε ελάσσων συγχορδία ούτε μείζων, για να βοηθά σε πιο "τροπικό" παίξιμο 

babis  (2/3/2014) 

Ο Δημήτρης Μυστακίδης την υπόγα την παίζει σε DAD'FA'd αν δεν κάνω λάθος (δηλαδή δεν θυμάμαι εάν το καντίνι το αφήνει μι ή ρε).
Αρκετά διαδεδομένο είναι και το DGDGBD, δηλαδή για σολ .

Για να απαντήσω στον "επισκέπτη", μια πιθανή εξήγηση είναι ότι όταν παίζεις σε τονική ρε, έχοντας το g ανοιχτό να το χτυπήσεις, θα αντιχήσει πιο όμορφα μια σολ συγχορδία, στην οποία πιθανότατα να έχεις μπάσο ρε. Τόσο απλά.
Το κούρδισμα μιας κιθάρας δεν έχει τη λογική κλίμακας, αν το εκλαμβάνεις έτσι. Η κιθάρα δεν παίζεται σε μια διάσταση όπως το πιάνο ή ένα μονοφωνικό όργανο (π.χ. κλαρίνο). Το κούρδισμά της είναι ένας τρόπος να έχεις διαφορετικά ηχοχρώματα από ευκολότερα ή τελοσπάντων διαφορετικά πιασίματα ακόρντων. Δες αυτό το βίντεο και θα σου λύσει απορίες. http://www.youtube.com/watch?v=k_Zlhc0JUSE


Η αναζήτηση συνεχίζεται...

ΚΟΥΡΝΤΙΣΜΑ ΣΤΗΝ "ΠΑΞΙΜΑΔΟΚΛΕΦΤΡΑ"

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχουμε βρει το κούρντισμα στην Παξιμαδοκλέφτρα του Κωστή!! Θα ανακοινωθεί σύντομα...μάλλον με βίντεο!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου